Behandelingen

Bij FysioFysicFit zijn diverse behandelingen mogeljk. Deze vinden altijd bij plaats bij u aan huis. In uw eigen vertrouwde omgeving met eventueel uw eigen spullen als hulpmateriaal.
Bij bedrijven worden stoelmassages gegeven.
Behandelingen zijn doordeweeks, 's avonds en in het weekend mogelijk.
Voor het plannen van een afspraak kunt u mij bellen, Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of het contactformulier invullen.

Behandelingen aan huis

Wat is fysiotherapie

Fysiotherapie is een behandelvorm om de beweeglijkheid van de spieren en gewrichten te verbeteren. Dit wordt ondersteund door oefeningen, specifiek gericht op de klacht, bij die persoon. De fysiotherapeut geeft ook preventief advies en voorlichting. Om herhaling of verergering van de klachten te voorkomen is het belangrijk dat u zelf meewerkt aan het verminderen van de klachten door oefeningen te doen.

fysio

Wanneer fysiotherapie

Fysiotherapie kan helpen om van verschillende lichamelijke klachten af te komen of te verlichten die worden ervaren tijdens het bewegen of het aannemen van bepaalde houdingen. De oorzaken van deze klachten zijn bijvoorbeeld sportblessures, overbelasting, postoperatieve klachten, chronische of neurologische aandoeningen.

ringBlauw60
Kinesiotape

Wat is kinesiotape

Kinesiotape maakt gebruik van de rekbaarheid ten opzichte van de huid. De tape wordt aangebracht terwijl de huid op rek wordt gebracht zodat de huid wat wordt opgeheven bij het ontspannen van de spier. Hierdoor ontstaat meer ruimte in de onderhuid, wat de doorstroming van bloed- en lymfevaten stimuleert. Hierdoor ontstaat al snel pijnvermindering.

kinesio

Wanneer kinesiotape

Waar gewone sporttape het gewricht vastzet, zorgt kinesiotape juist voor mogelijkheid van beweging en doorbloeding. Kinesiotape wordt gebruikt om gewrichten te ondersteunen, of spieren te beïnvloeden om spanningstoename óf juist -afname te realiseren. De tape kan ook gebruikt worden voor houdingscorrectie, zwellingreductie, pijnvermindering en het verbeteren van de huidconditie bij bijvoorbeeld littekens.

ringGroen60
Sportmassage

Wat is sportmassage

Door de (sport)massage gaan de grote en kleine bloedvaten in de huid en met name de spieren zich verder openen, waardoor er een duidelijke toename van de doorbloeding optreedt. Hierdoor zullen de gevormde afvalstoffen (o.a. melkzuur) beter worden afgevoerd en wordt spierpijn zoveel mogelijk voorkomen. De spieren kunnen zich sneller herstellen.

massage

Wanneer sportmassage

Door het effect van de sportmassage is deze voor iedereen met stijve spieren geschikt. Uiteraard geldt dit voor de (amateur)sporter die veel van zijn /haar lichaam heeft gevraagd. Maar ook bij meer statische langere belastingen kan een sportmassage uitkomst bieden. Hierbij kunt u denken aan een stijve rug/nek, RSI, of stijve kuiten na een wandeling.

ringOranje60

Wat is dry needling

Dry needling is pijn verhelpen met naaldjes in het spierweefsel. Het is een effectieve behandelmethode voor spiergerelateerde klachten als gevolg van spierknopen of pijnlijke verhardingen in een spier. Dry needling is een methode, waarbij de klacht in de spier wordt behandeld. Bij dry needling maakt de fysiotherapeut gebruik van dunne naalden, waarmee de verhardingen in spieren snel en effectief worden ontspannen.

dryneed

Wanneer dry needling

Vooral voor spierklachten die al langer bestaan, is dry needling geschikt. Vaak veroorzaken deze spierverhardingen ook pijn op andere plekken in het lichaam. Voorbeelden van klachten zijn hoofdpijn, lage rugklachten, RSI, nekproblemen of een tenniselleboog.

Massages bij bedrijven

Stoelmassages

Fysiofysicfit komt ook bij uw bedrijf.
Regelmatig stoelmassage heeft een positief effect op de gezondheid. Kantoorklachten als nek-, schouder- en rugpijn worden flink onderhanden genomen, zodat deze klachten afnemen en er minder kans op verzuim is.
Investeren in stoelmassage verdient zich dubbel en dwars terug: Bij hard werken = hard ontspannen nodig
Goede werkbalans = vergroot inzetbaarheid - werkplezier - minder verzuim

Werkwijze:

Drukpuntmassage (over de kleren)

Deze massage is ter bevordering van de bloedsomloop en om het lichaam weer in balans te brengen. Het resulteert in een ontspannen verfrissend gevoel.
Een opkikker voor lichaam en geest!

Massage met olie

Dit is een diepe massage in de spieren en is zeer effectief voor mensen die al (kantoor gerelateerde) klachten hebben. Verschillende massagetechnieken zorgen ervoor dat de nek- en schouderspieren beter doorbloeden en afvalstoffen verwijderd worden.

•  Massages van 15 of 20 minuten met een minimum van 4 personen.
  •  Er geldt een minimale afname van drie werkuren.
  •  De stoelmassage vindt onder werktijd plaats.

Tarieven voor bedrijven op aanvraag, afhankelijk van duur van de opdracht, frequentie en aantal deelnemers.
Kijk voor meer informatie en belastingvoordelen bij Tarieven.
Behandelingen zijn doordeweeks, 's avonds en in het weekend mogelijk.